آموزشگاه آموزش آرایشگری مردانه اعتدال

آرایشگری مردانه چگونه شغلی است ؟

28 هفته پیش
نظر 0
دقیقه 5

 

نحوه اخذ مهاجرت و اقامت یکی از پرسش‌های پرتکرار افرادی است که قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارند ، حتما با یک جستجو در گوگل با روش‌های مختلفی آشنا شده‌اید که برخی از آنها تنها جنبه تبلیغاتی دارد و با واقعیت فاصله زیادی دارد یا آن شرایط برای شما دست نیافتنی است . در این مقاله یک راه آسان و امن مهاجرت را برای شما خواهیم گفت ، این راه از طریق حرفه آرایشگری است . 

  
 


 

اقامت دائم چیست؟

اقامت دائم نوعی ویزا است که به دارنده کارت اقامت دائم ، اجازه می‌دهد به طور قانونی در یک کشور سکونت کند . ساکنان دائم حق زندگی ، کار ، تحصیل و بهره مندی از خدمات پزشکی در کشور میزبان را دارند ، اما در برخی شرایط حق رای دادن یا نامزدی در انتخابات را ندارند.

برای اخذ مهاجرت و اقامت دائم یک کشورمتقاضیان باید شرایط خاصی مانند کار در کشور ، تحصیل و تسلط بر زبان آن کشور را داشته باشند. در سال‌های اخير تسلط و داشتن مدرک یک حرفه همانند آرایشگری و خیاطی به یکی از راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم تبدیل شده است . پس از اقامت در یک کشور برای چند سال مشخص ، مهاجران نیز می‌توانند تابعیت کشور را دریافت کنند .

  
 


در ادامه مطلب نحوه اخذ مهاجرت و اقامت به کانادا را از طریق حرفه آرایشگری را به شما خواهیم گفت ؛ زیرا این کشور پهناور در تمام ایالت‌های خود نیاز به افرادی با حرفه آرایشگری دارد . 

اخذ مهاجرت و اقامت در کانادا از طریق حرفه ارایشگری

اگر می خواهید به عنوان آرایشگر به کانادا مهاجرت کنید ، این امر امکان پذیر و آسان است . شغل آرایشگری یک مهارت عالی برای افرادی است که در این شغل حرفه‌ای یا حتی مبتدی هستند . با توجه به نیاز این کشور به این حرفه ، افرادی از نقاط مختلف دنیا به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان آرایشگر هستند .

در بخش‌های مختلف این کشور برای مهاجران ، فرصت‌های برابری برای کار در این حرفه وجود دارد . بهتر است قبل از اینکه یا راه‌های مختلف و نحوه اخذ مهاجرت و اقامت در کانادا اگاهی کاملی از تعریف این حرفه در کشور میزبان داشته باشید . آرایشگران متخصصانی هستند که موها را کوتاه و حالت می‌دهند ، خدمات مرتبط با مرتب کردن و زیبا سازی صورت و بدن را ارائه می‌دهند .

آرایشگران در سالن‌های مو ، آرایشگاه‌ها ، اموزشگاه‌های حرفه‌ای ، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و نهادهای مربوط به تئاتر، فیلم و تلویزیون استخدام می‌شوند .

  
 


 

شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان آرایشگر

برای اخذ مهاجرت و اقامت در کانادا به عنوان آرایشگر ، ممکن است برخی شرایط و قوانین فقط مختص شغل آرایشگری باشد یا برای تمامی حرفه‌ها که آرایشگری نیز زیرمجموعه آنهاست ، بیان شود . در ادامه مطلب با نحوه اخذ مهاجرت و اقامت در کانادا از طریق این حرفه آشنا خواهید شد . 

شروط عمومی : در زیر لیستی از شرایط عمومی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان آرایشگر آورده شده است . این شرایط شامل صلاحیت تحصیلی ، توانایی زبان ( انگلیسی یا فرانسوی ) ، سابقه کار ( در صورت وجود ) ، سن ، مهارت‌های همسر ( اجباری نیست ) ، سازگاری ( انطباق با محیط جدید ) می‌شود . 

شروط خاص : برای دریافت مهاجرت و اقامتدر کانادا به عنوان آرایشگر ، به یاد داشته باشید که برخی از شرایط دیگر فقط برای آرایشگران حرفه‌ای است. در اینجا با بیان شرایط با نحوه اخذ مهاجرت و اقامت در این کشور نیز آشنا می شوید . 

ممکن است برخی از تحصیلات تکمیلی مدرسه مورد نیاز باشد .

متقاضی باید یک برنامه 2 یا 3ساله کارآموزی آرایشگری را تکمیل کند یا یک برنامه کالج را در آرایشگری سپری کند و در این فرآیند برنامه‌های کاربردی عملی را انجام دهد .

اگر متقاضی سال‌ها تجربه داشته باشد ، ممکن است به آموزش آکادمیک نیاز نداشته باشد . 

برخی از کارفرمایان ممکن است از متقاضیان قبل از استخدام یک تست یا امتحان بگیرند .

صدور جواز کسب برای آرایشگران در نوا اسکوشیا ، انتاریو ، مانیتوبا ، ساسکاچوان و آلبرتا اجباری است ولی در ایالات نیوفاندلند و لابرادور ، جزیره پرنس ادوارد ، نیوبرانزویک ، کبک ، بریتیش کلمبیا ، یوکان ، مناطق شمال غربی و نوناووت هیچ اجباری در داشتن جواز کسب نیست . 

  
 


 

مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان آرایشگر

حال که با نحوه اخذ مهاجرت و اقامت در کانادا به عنوان یک آرایشگر آشنا شدید، نوبت به آگاهی از مراحل آن است . باید تمام این مراحل را یکی یکی دنبال کنید تا در نیمه راه سردر گم و پشیمان نشوید .

مرحله اول الزامات اولیه برای آرایشگر را برآورده کنید : متقاضی باید حداقل شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان آرایشگر را داشته باشد . الزامات شامل داشتن حداقل مدرک دیپلم ، داشتن گواهینامه بین المللی مدرک آرایشگری ،داشتن جواز کسب آرایشگاه در ایالات نامبرده ، تاییدیه مهر قرمز را داشته باشید . 

 

مرحله دوم برنامه مهاجرتی مورد نظر خود را انتخاب کنید : بعد از انجام شرایط فوق ، نکته بعدی این است که برنامه مهاجرتی خود را انتخاب کنید . گزینه‌های زیادی برای متقاضیانی که مایل‌اند به عنوان آرایشگر به کانادا مهاجرت کنند ، وجود دارد .

 سیستم اکسپرس انتری بهترین است زیرا شما را قادر می‌سازد از طریق یکی از سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال فقط با گذشت شش ماه به کانادا مهاجرت کنید .

مرحله سوم تمام مدارک لازم را کنار هم قرار دهید : برای مهاجرت به کانادا به عنوان آرایشگر ، شما حتما مدارک لازم را گردآوری نموده‌اید ؛ زیرا اکنون مطمئن هستید که به کانادا مهاجرت خواهید کرد و واجد شرایط اقامت از طریق این حرفه شده‌اید . 

همچنین باید مدارک لازم را برای درخواست از طریق سیستم اکسپرس انتری جمع آوری کنید که تقریباً معیار‌های مشابهی دارد ، اما باید امتیاز متفاوتی داشته باشید . نحوه اخذ مهاجرت و اقامت در این سیستم از طریق یک درخواست است . 

ابتدا باید یک نمایه اکسپرس اینتری ایجاد کنید تا مدارکی چون آزمون‌های زبان ، امتیاز ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA) ، یک پیشنهاد شغلی کتبی از یک کارفرما در کانادا ( در صورت دریافت ) ،گواهی عدم سو پیشینه ، گواهی پزشکی سلامت بدن و ... را ارسال کنید .

ممرحله چهارم درخواست خود را ارسال کنید : برای تسریع انتقال خود به کانادا به عنوان آرایشگر ، باید درخواست خود را در این مرحله ارسال کنید . پس از انجام این کار و ارسال فرم‌های درخواست و سایر مدارک پشتیبانی ، نمایه شما هر 14 روز در قرعه کشی اکسپرس اینتری وارد می‌شود .

سپس اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، یک دعوتنامه برای درخواست ( ITA ) و اخذ مهاجرت و اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد . اگر چه بهتر است به یک شهرستان خاص که تقاضای فوری برای استخدام آرایشگر دارد را انتخاب کنید ، این شانس شما را برای گرفتن شغل افزایش می‌دهد .

مرحله پنجم درخواست دهید و مجوز کار خود را دریافت کنید : این ممکن است تنها چند روز طول بکشد . با این حال، پس از دریافت مجوز کار ، می‌توانید به عنوان آرایشگر به کانادا مهاجرت کنید . 

  
 


ما سعی داشتیم که با بیانی ساده نحوه اخذ مهاجرت و اقامت در کانادا و مراحل آن را برای شما شرح دادیم ، اگر هنوز سوالات بسیاری راجع به نحوه مهاجرت از طریق این حرفه را دارید ، بخش پایانی مقاله ما را نیز مطالعه کنید . 

در پایان 

در این مقاله ما راه‌های آسان نحوه اخذ مهاجرت و اقامت در کانادا را از طریق حرفه آرایشگری برای شما شرح دادیم ، برای قطعی و اسان‌تر کردن مسیر مهاجرت خود با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید . 

دوره ها گالری بلاگ درباره ما تماس با ما